§1 Zasady ogólne
- Regulamin zawiera zasady funkcjonowania oraz zasady dokonywania przez Klientów Zamówień w sklepie internetowym, działającym pod adresem: www.amper.pl, który prowadzony jest przez Amper.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, kod pocztowy: 15-110, ul. Kombatantów 4.
- Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
a) Sprzedawca lub Sprzedający – Amper.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, ul. Kombatantów 4, KRS: 0000614628, NIP 9662103666, REGON 364268516.
b) Klient - osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów posiada zdolność do czynności prawnych.
c) Sklep – sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.amper.pl
d) Produkt - produkt lub produkty przeznaczone do sprzedaży detalicznej, dostępne w Sklepie.
e) Cena – cena Produktu umieszczona na stronie internetowej Sklepu przy każdym Produkcie. Podane ceny, są to ceny brutto w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Cena nie uwzględnia Kosztów dostawy Produktu do Miejsca dostawy.
f) Koszty dostawy – koszty związane z dostarczeniem Produktu do Miejsca dostawy, wskazanego przez Klienta (Kupującego).
g) Miejsce dostawy – adres wskazany przez Klienta ( Kupującego) w Zamówieniu, na terenie RP.
h) Dostawca – firma kurierska współpracująca ze Sprzedawcą.
i) Zamówienie – zamówienie Produktu złożone przez Klienta, zgodnie z Regulaminem. Zamówienie stanowi ofertę zakupu.
j) Miejsce dostawy – adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
- Sprzedawca oznajmia, że w celu skorzystania z oferty Sklepu, komputer Klienta powinien być wyposażony w system operacyjny, przeglądarkę internetową oraz powinien posiadać dostęp do Internetu.
- W przypadku korzystania ze sklepu za pomocą urządzeń mobilnych, urządzenie Klienta powinno mieć dostęp do Internetu oraz być wyposażony w system operacyjny oraz przeglądarkę internetową.
- Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu są propozycją do składania ofert przez Klientów i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Kontakt ze Sklepem możliwy jest przez całą dobę za pośrednictwem poczty e-mail pod adresem: sklep@amper.pl. Telefoniczna obsługa Klienta dostępna jest codziennie od 8:00 do 16:00 pod numerem: +48 85 6506129 (koszt połączenia według stawek operatora).
- Warunki umowy sprzedaży określa niniejszy Regulamin, obowiązujące przepisy prawa oraz ewentualne indywidualne ustalenia pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Sprzedawca oferuje i dostarcza artykuły nowe i wolne od wad.
§2 Sposoby składania Zamówień
- Klient może złożyć Zamówienie w Sklepie, korzystając z jednej z następujących opcji:
- poprzez stronę internetową Sklepu: www.amper.pl
- pocztą elektroniczną (e-mail) wysłaną na adres e-mailowy Sprzedawcy: sklep@amper.pl
- telefonicznie pod numerem telefonu: +48 85 6506129 (koszt połączenia według stawek operatora).
- Złożenie Zamówienia poprzez stronę internetową Sklepu jest możliwe po jednoczesnym spełnieniu następujących warunków:
- dokonaniu wyboru zamawianych Produktów (dodanie Produktów do „koszyka zamówień”);
- wypełnieniu w sposób prawidłowy formularza rejestracyjnego (rejestracja), z zastrzeżeniem ustaleń z punktu 3 poniżej.
- zapoznaniu się i akceptacji Regulaminu.
- Klient ma możliwość złożenia Zamówienia poprzez stronę internetową Sklepu, bez konieczności rejestracji i logowania się, po uprzednim prawidłowym wypełnieniu formularza, znajdującego się pod zakładką „Szybkie zakupy”.
- Rejestracja Klienta odbywa się jednorazowo. Następne Zamówienia mogą być składane poprzez zalogowanie się do uprzednio zarejestrowanego konta, za pomocą loginu i hasła Klienta. Login i hasło mają charakter poufny i nie powinny być ujawniane osobom trzecim. Klient z zarejestrowanym kontem, korzystający z loginu i hasła ma możliwość aktualizacji swoich danych podanych po zalogowaniu. Za aktualizację uprzednio zarejestrowanych danych odpowiada Klient.
- Zamówienie składane w formie e-mail lub telefonicznej, powinno zawierać następujące dane: imię i nazwisko Klienta, miejsce zamieszkania, Miejsce dostawy, nazwę Produktu, numer Produktu, ilość sztuk, cenę Produktu, formę płatności, NIP (opcjonalnie w przypadku firm). Zamiast podawania nazwy Produktu, możliwe jest również (w przypadku zamówienia poprzez pocztę e-mail), umieszczenie w treści zamówienia skopiowanego adresu www strony Produktu.
- Składanie Zamówień poprzez stronę internetową Sklepu oraz za pomocą poczty elektronicznej, możliwe jest 24 godziny na dobę.
- Złożenie Zamówienia nie jest jednoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży. Do zawarcia umowy dochodzi z chwilą przyjęcia Zamówienia do realizacji.
§3 Zawarcie umowy sprzedaży
- Po złożeniu Zamówienia Klient w ciągu 1 dnia roboczego otrzyma e-mail z potwierdzeniem złożenia Zamówienia z wyszczególnieniem nazwy Produktu, numeru Produktu, ilości sztuk, ceny Produktu, kosztów i sposobu dostawy, całkowitej sumy do zapłaty oraz Miejsca dostawy, a także wybranej przez Klienta formy płatności.
- Jeśli w chwili przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę, w magazynie Sprzedawcy dostępny jest zamówiony Produkt, Klient w ciągu 1 dnia roboczego otrzyma e-mail o przyjęciu Zamówienia do realizacji wraz z numerem paczki.
- Sprzedawca poczyna wszelkie starania, aby Produkty wystawiane w sklepie internetowym, miały swoje pokrycie w jego stanach magazynowych. W wyjątkowych sytuacjach może jednak zdarzyć się chwilowy brak Produktu. Jeśli w chwili otrzymania Zamówienia w Magazynie Sprzedawcy brak jest zamówionego Produktu, Klient zostanie o tym poinformowany a także będzie miał prawo do odstąpienia od jego kupna i anulowania zamówienia.
- Umowa sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta w chwili przyjęcia Zamówienia do realizacji.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych Klienta, np. w drodze kontaktu e-mail lub telefonicznego.
- W przypadku gdy Klient nie wypełnił formularza zakupu, w ten sposób uniemożliwiając realizację Zamówienia oraz po uprzedniej nieskutecznej próbie uzyskania dodatkowego potwierdzenia Zamówienia w formie e-mailowej lub telefoniczne, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia.
§4 Terminy dostawy
- Dostawa towarów ograniczona jest do obszaru terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firm świadczących usługi kurierskie oraz paczkomatowe.
- Realizacja zamówienia w sklepie internetowym wynosi maksymalnie 2 dni robocze, liczone od momentu złożenia zamówienia. Do tego czasu należy dodać czas dostawy przewoźnika, który wynosi maksymalnie 2 dni robocze w przypadku firmy kurierskiej UPS oraz maksymalnie 4 dni robocze w przypadku firmy Inpost.
- Sprzedawca dostarcza Klientowi Produkt wraz z paragonem lub z fakturą VAT, według życzenia Klienta.
- Termin dostawy liczony jest od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy. W przypadku wyboru formy płatności za pobraniem, termin dostawy liczony jest od momentu złożenia Zamówienia.
- Jeśli z uwagi na chwilową niedostępność zamówionego Produktu nie będzie możliwe zrealizowanie Zamówienia, wówczas Klient zostanie niezwłocznie o tym fakcie poinformowany przez Sprzedawcę. W takim przypadku Klient ma możliwość: anulowania Zamówienia, wyrażenia zgody na częściową realizację Zamówienia, zamiany jego zawartość poprzez rezygnację z części Produktów lub wyrażenia zgody na zmianę terminu dostawy. W przypadku anulowania Zamówienia i wcześniejszej przedpłaty, Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi uiszczoną kwotę.
- Jeśli Klient nie otrzyma zamówionego Produktu, w terminie o którym mowa w § 4 ust. 4, proszony jest o zawiadomienie Sprzedawcy. Sprzedawca niezwłocznie podejmie działania w celu ustalenia aktualnego miejsca paczki z zamówionym Produktem. Sprzedawca podejmie wszelkie kroki w celu realizacji Zamówienia.
§5 Dostawa towaru
- Sprzedawca realizuje dostawę zamówionego Produktu w formie przesyłki, za pośrednictwem Dostawcy.
- Klient zostanie poinformowany o wysłaniu Produktu z magazynu Sprzedawcy w e-mailu, o którym mowa w § 3 ust. 2.
- Koszt dostawy towaru znajduje się na stronie internetowej Sklepu i każdorazowo obliczany jest przy wyborze Produktów przez Klienta. Koszt dostawy uzależniony jest od wagi wybranego Produktu, a także od wybranej formy płatności.
- W przypadku, gdy przesyłka w chwili dostarczenia nosi widoczne ślady uszkodzenia z zewnątrz, Klient niebędący konsumentem powinien odmówić przyjęcia przesyłki i żądać przy tym od Dostawcy protokolarnego opisania stanu przesyłki. W takim przypadku prosimy o to aby Klient poinformował Sprzedawcę w ciągu 2 dni o uszkodzeniu przesyłki, a także aby udzielił Sprzedawcy niezbędnych informacji w celu ustalenia odpowiedzialności Dostawcy.
- W przypadku, gdy przesyłka w chwili dostarczenia nosi widoczne ślady uszkodzenia z zewnątrz, Klient będący konsumentem powinien odmówić przyjęcia przesyłki i żądać przy tym od Dostawcy protokolarnego opisania stanu przesyłki. W takim przypadku prosimy o to, aby Klient poinformował Sprzedawcę w ciągu 2 dni o uszkodzeniu przesyłki a także aby udzielił Sprzedawcy niezbędnych informacji w celu ustalenia odpowiedzialności Dostawcy. Zapis ten nie ogranicza i nie wyłącza praw Klientów będących konsumentami, wynikających z niezgodności Produktu z umową.
§6 Płatności
- Klient ma możliwość wyboru sposobu płatności spośród następujących form:
- e-przelewem lub kartą kredytową - za pośrednictwem Serwisu płatności elektronicznych Przelewy24: www.przelewy24.pl,
- przy dostawie Produktu - w przypadku wyboru dostawy za pobraniem. Opłata zostaje wówczas przekazana Sprzedawcy za pośrednictwem Dostawcy,
- wpłatą na rachunek bankowy Sprzedawcy - w terminie do dwóch tygodni od złożenia Zamówienia.
- W przypadku płatności realizowanej przelewem bankowym lub wpłatą na rachunek bankowy Sprzedawcy, w celu przyspieszenia wykonania Zamówienia, na poleceniu przelewu prosimy o umieszczenie w tytule przelewu: imienia i nazwiska Klienta oraz numeru Zamówienia. Należność należy wpłacić na rachunek bankowy Sprzedawcy: 56 1140 2004 0000 3702 7721 4730 (mBank).
- Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
§7 Odstąpienie Konsumenta od Umowy
- Każdemu klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu Art. 22[1] Kodeksu Cywilnego i korzystającemu ze sklepu internetowego Amper.pl przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od zawartej umowy zakupu towaru (usługi), bez podania przyczyny, w terminie opisanym poniżej. Oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać wysłane na adres e-mail: sklep@amper.pl lub adres siedziby firmy Amper.pl Sp. z o.o., ul. Kombatantów 4, 15-110 Białystok. Prosimy w tym przypadku o skorzystanie ze wzoru "Oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość" (załącznik 1 - patrz poniżej).
- Na podstawie przepisów prawa, prawo do odstąpienia przysługuje konsumentowi w nieprzekraczalnym terminie 14 dni, który rozpoczyna się w dniu otrzymania przez konsumenta towaru. Termin uznaje się za dotrzymany, jeżeli przed jego upływem konsument wyśle oświadczenie (załącznik 1 - patrz poniżej) o odstąpieniu na adres podany powyżej.
- Zwrot świadczeń. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na poniższy adres: Amper.pl Sp. z o.o., ul. Kombatantów 4, 15-110 Białystok. Koszty zwrotnego dostarczenia towaru obciążają konsumenta, o ile odstąpienie nie zostało wywołane faktem choćby przejściowej niemożności spełnienia przez Amper.pl Sp. z o.o., świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta.
Załącznik 1 (pobierz plik pdf)
§8 Reklamacje
- Względem Klienta będącego konsumentem, zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U z 2002 r. Nr 141, poz. 1176 z zm.), Sprzedawca jest odpowiedzialny za niezgodność towaru z umową. Wobec Klienta nie będącego konsumentem, Sprzedawca odpowiada zgodnie z zasadami określonymi w Kodeksie Cywilnym.
- Zgłoszenie reklamacji wadliwego lub niezgodnego z umową Produktu, powinna obywać się poprzez pocztę e-mail, co w sposób znaczący usprawnia proces rozpatrzenia reklamacji. Reklamację można również zgłosić poprzez telefon. W tym celu prosimy o wskazanie powodu reklamacji, podanie swoich danych, w tym adresu e-mail lub numeru telefonu, czyli wszelkich danych potrzebnych do rozpatrzenia reklamacji. W tym przypadku prosimy o skorzystanie z "Protokołu reklamacji towaru" (załącznik 2 - patrz poniżej). W razie konieczności odesłania zareklamowanego Produktu do Sprzedawcy, prosimy o umieszczenie wraz z zareklamowanym Produktem swoich danych. Zwrot reklamowanych Produktów prosimy kierować na adres: Amper.pl Sp. z o.o., ul. Kombatantów 4, 15-110 Białystok. W celu skorzystania z możliwości wysyłki reklamowanego Produktu na koszt Sprzedawcy, prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny pod numerem telefonu: +48 85 6506129 (koszt połączenia według stawek operatora) lub na adres e-mail: sklep@amper.pl.
- Klient ma również możliwość reklamowania otrzymanego niekompletnego Zamówienia (dostawa niepełnej ilości Produktów zamówionych przez Klienta). W takim przypadku prosimy o zgłoszenie reklamacji na adres e-mail: sklep@amper.pl, pod numerem telefonu: +48 85 6506129 (koszt połączenia według stawek operatora). Prosimy o skorzystanie z "Protokołu reklamacji towaru" (załącznik 2 - patrz poniżej).
- Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o rozpatrzeniu reklamacji. W pojedynczych przypadkach czas odpowiedzi może się wydłużyć, jednak nie będzie on dłuższy niż 3 dni od daty złożenia reklamacji.
- W przypadku Klienta będącego konsumentem, utrata uprawnień w sytuacji niezgodności Produktu z umową, mija po upływie dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności Produktu z umową, jeżeli Klient nie zawiadomi o tym Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2 powyżej przed upływem terminu.
- W przypadku Klienta nie będącego konsumentem, w sytuacji gdy o wadzie Produktu nie poinformuje sprzedawcy w ciągu miesiąca od jego otrzymania, Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady Produktu.
- W przypadku problemów z rejestracją w sklepie internetowym www.amper.pl, prosimy o zgłoszenie reklamacji na adres e-mail: sklep@amper.pl, pod numerem telefonu: +48 85 6506129 (koszt połączenia według stawek operatora).
- Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Opolu. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce "Rozstrzyganie sporów konsumenckich".
Załącznik 2 (pobierz plik pdf)
§9 Gwarancja jakości Produktu
- Każdy oferowany przez Sprzedającego Produkt, dostarczony będzie do Klienta jako nowy, pozbawiony wad i objęty gwarancją, z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży.
- Gwarancja na zakupiony towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z niezgodności towaru z umową.
§10 Odpowiedzialność Sprzedawcy
- Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, wobec Klientów nie będących konsumentami, odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do strat i nie obejmuje utraconych korzyści, oraz nie może przekroczyć wysokości Ceny.
§11 Ochrona danych osobowych
Zapoznaj się z polityką prywatności sklepu.
§12 Polityka plików cookies
Zapoznaj się z polityką plików cookies sklepu.
§13 Informacje handlowe
- Klient ma możliwość wyrażenia zgody na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji o charakterze reklamowym i handlowym. Zgoda na otrzymywanie tego typu wiadomości jest udzielana przez Klienta poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji na formularzu rejestracyjnym lub poprzez zapisanie się do newslettera na stronie: www.amper.pl Wiadomości te będą wysyłane za pomocą poczty e-mail i mogą zawierać informacje o nowościach w ofercie Sprzedawcy, wyprzedażach a także materiały promujące Sprzedającego. Wyrażenie zgody na otrzymywanie tego typu wiadomości przez Kupującego jest dobrowolne i nie jest warunkiem realizacji Zamówienia. Klient w każdym momencie może zrezygnować z otrzymywania tego typu wiadomości poprzez wybranie właściwego linku, znajdującego się w e-mailu lub na stronie www.amper.pl w zakładce newsletter.